söndag, april 12, 2009

The söndag

Solen skiner.Trädgården är en pöl av lera. Ovanåkerslera. Den tyngsta.Jag tror att bönderna i Edsbyn förr i tiden svor sig hesa på grund av leranSom KArl-Oskar med sina stenar i åkrarna
För mig är dte bara ett jordförbättringsproblem.Jag dör ju inte.Hoppas jag

En liten plätt odlad mark är synlig och snöfri.Ogräset har haft vinterfest.Det finns en blå blomma här som ser ut lite som oxtunga som är dte värsta jävla ogräs jag stött på.Växer trots att det är 25 minus.Jag har ryckt upp allt jag hittat, men det hjälper inte
Det invaderar pionernas platser, måste bog gräva upp och rensa rötterna

Idag ska jag kanske kolla in en schersmin. Det är livet det.Schersmin.När den doftar känne rjag livet i mig likt en Ronja Rövardotter, fast utan sinnessjukdom. Jag ser sällan såna fragglar som hon gjorde.Kanske ska man viga dagen åt lite drömmande.O rensande

Inga kommentarer: