söndag, april 19, 2009

En rackarrysare


Jag har TVÅ ex av denna singel. Clabbes enorma hit, Deca-Dancing.
LP-skivans omslag pryds av Clabbe i silverkostym med vit slips.
Den är utformad så att den ska verka amerikansk.
Likaså är singeln.
Den bikinklädda pinglan som snackar i tuff telefon marknadsför ju denna singel som en glamourös las vegasgrej.

One Evening In Paris. Glamour det å.
Bengt Palmers har skrivit o proddat, men han kallas för Ben Palm på skivan

Jag har redan lagt ut denna kalkonklassiker flera gånger o jag gör det igen HÄR

1979 eller 80 kom denna pärla.
Clabbe var en jävel på att prata snabbt och hade ett radioprogram som hette Rakt Över Disc o han pratade sönder låtarna så man inte kunde banda dom.

Det var bättre för tycker jag. Då pratade dickjokken mellan låtarna.

Min kamrat Rikard var en gång DJ på KUlturbolaget i Malmö och återinförde denna talandets tradition, men buades ut av missanpassade emomänniskor som bara ville knark ao dansa.

Nej tacka vet jag Clabbe som DJ. Mkt prat o snabbt gick det

Tjo

Inga kommentarer: