torsdag, april 16, 2009

Blommor o annat bus



















En update på mina odlingar. Det går så där. Jag missbedömde tiden och hade väl i min enfald hoppats på att kunna börja plantera ut. Men om några veckor kanske. Jag har planterat om det värsta idag. Dom ränner iväg i brist på ljus.
Jag har ännu mer i källaren och det m¨r bättre.

Men skit samma. Börjar man odla tidigt är man lycklig hela kalla svarta vintern
Det som gör mig ledsen är att jag inte får upp mer orlaya. Fick en påse av mamma o det är tvärstopp på dom. Fast dom tar tid.
Just dom borde jag sått i februari.

Annars är dagen en bra dag.
Gjorde lax till middag. Sån god, o eftersom alla brinner för att kunna mina recept bjur jag på det
Man köper såna pyttbitar med fryst lax. 28 spänn. steker dom hårt med lite vitlök.
Sås tilld etta är vitlök smält i smör blandat med kräm fräs, senap, dragon, citron o vitt vin. Servera med pasta o ät till du spyr.

Typ så. Imorgon fredag. Ska spela kollegan Ingrid ett spratt tror jag.
Typ limma telefonluren, fast mkt listigare

Inga kommentarer: