onsdag, april 08, 2009

Astrid Lindgren

Jag älskar inte hennes böcker.
Jag gillar Rasmus Pontus och Toker, men den är rasistisk
Blomkvist är tveksamma
Bröderna Leijonhjärta är dravel

Sanningar som radas
Får mig att minnas när Kim Stranne provocerade i Köping. Han hade en poäng. Man får inte hata Astrid.
Jag kan inte säga att jag hatar Astrid
Starkt ogillar kanske

O den jag har svårast för är Farbror Melker
Detta är en farbror Melkerdag
Denna dagen ett liv
Ligga och röka pipa o tro att det är bra

Farbror Melker är en bluff, när det suger så suger det
Jag tror Farbror Melker är benzomissbrukare
Bara glad i allt elände
Skumt

9 kommentarer:

Anonym sa...

Skärp dig! Du gillar inte Astrid Lindgren bara för att det är inne att inte gilla Astrid Lindgren. Anonym eller inte ... Hmm. Äh. Väljer att vara anonym här.

Konungen sa...

Anonym
Skärp dig
Annars sparkar jag dig på hälen

Anonym sa...

höhö. Tror ru man tar stryk av tomme böxer?

Petter Malmberg sa...

Är det äntligen inne att inte gilla Astrid Lindgren? Det är på tiden.

P. sa...

När man kan trösta en syster till en döende liten pojke med att hennes bror väntar på henne i Nangijala...då tycker jag inte Astrid är så ond faktiskt. Ibland kan sagor få vara sagor utan att man ska läsa in författarens politiska ställning och syn på samhället. Tycker jag då. Men det vet du redan.

Konungen sa...

Klart jag vet pia
o klart du har rätt
men ändå lite fel

Klatuu sa...

Såg du att King hade blivit färdig med sitt mastodontprojekt som han skrivit på i 25 år? Runt 1 000 sidor nya sidor.

M sa...

Skäms på dig! Astrid Lindgren är bra, barnen i bullerbyn, madicken ,pippi, saltkråkan..ljuva barndom

Glad att jag slapp växa upp med dagens superkommersiella Hitta på värdelös tecknad film för att få sälja leksaker tv. Huu ,tur jag inte har småbarn så jag slipper se sånt skit på tv. För att inte tala om de onda onda teletubbies.HUUU. Blir ju upprörd.

Stranne sa...

Fler sätt att provocera en Svensk hittar du i min blogg bland de äldre inläggen. hehe...

//Kim