måndag, mars 02, 2009

Våren kom

Ymnigt snöfall i Guldbyn
Men jag har funderat lite på namnet Guldbyn
Edsbyn kallar sig Guldbyn som sagt. Detta för att Edsbyns IF har vunnit fem raka SM-Guld i Bandy.
Men jag, som inte bara är vacker utran även berest, har varit i Åsarna och de kallar sig också Guldbyn.
Vilken fight!!!

Vilket är den sanna guldbyn. Edsbyn med sina segrar i Isdanshokki eller urstålet Tomas Wassberg och han Mogren

Omröstning utfärdas härmed.

Vilket är den ÄKTA Guldbyn:
Edsbyn med sin tradition av piruetter på is eller Åsarna, det svenska urstålet i Bergs Kommun

Rösten är din

8 kommentarer:

Anonym sa...

eftersom bandy är spelet utan boll är det självklart åsarna som är guldbyn. skidåkning är en riktig sport, men efter denna kommentar vågar jag aldrig komma till edsbyn...

kristofer

Konungen sa...

Jag är benägen att hålla med

Anonym sa...

Hej Kristofer!

Jag tycker att Åsarna får låna ut byanamnet under en tid eftersom det var ett skuv sedan de tog några medaljer.

Nu + 10 år framåt är det byn som är Guldbyn.

Jag har halsat rosévin ur samma flarra som Torgny.

Anonym sa...

Skellefteå kallar sig Guldstaden, mig veterligen har Skellefteå aldrig vunnit nått guld i nånting... Kanske är det för att man hittade ett litet stänk guld i nån av Bolidens gruvor?

Konungen sa...

Men hokki då?

Sleeping Cell sa...

Jag vill härmed slå ett slag för Enåsen.Dom har i alla fall en nedlagd guldgruva.

Anonym sa...

Edsbyn har bara lånat namnet Gudlbyn från Söräng som är regionens första och därmed enda rättmätiga Guldby. Söräng förvärvade sin status när Åberg tog VM-guld i den riktigt manliga sporten snöscotercross!

Anonym sa...

Jag har varit på många tråkiga ställen i mina dar, men mina tre vandrarhemsnätter i Åsarna tar nog priset i tråkighet. Dagarna tillbringades annorstädes, men som sagt, tre nätter i Åsarna, det tar ett självklart guld i tråkighet.

Var det det som frågan handlade om?