lördag, mars 28, 2009

Pogues och tända lampor



If I Should Fall From Grace With God är, tycker jag, Pogues bästaste LP.
Jag köpte skivan direkt när den kom.
Singeln köpte jag oxå, för på den tiden fanns de en strid mellan LP o CD som gjorde att CD:n kunde innehålla extralåtar som bara fanns på CD:n o inte på LP:n.
Detta för att folk skulle köpa den dyrare CD-skivan.
Jag gillade CD, men denna fanns bara på vinyl så singeln tog jag å.
Detta för att B-sidan innehåller en grym liveversion av Sally Maclannanam eller hur fan det stavas.
Kan det ha vart 1990 eller kanske 89

A-sidan är SVINBRA o finns HÄR, men Sally är bättre o finns HÄR
FAn va jag älskade Pogues, sen såg jag The Men They Couldnt hang live o gillade dom mer
Pogues har jag sldrig sett, så kan det gå

TÄND LAMPAN NU

Inga kommentarer: