lördag, mars 28, 2009

Mer snö

Känns så där, nu är Flamingon borta, igen
Vaknade av att nån, jag misstänker grannen, skottade som fan runt kl halv sju.
Men det gör inget.
Lördagar ska man upp tidigt, man ska ha kaffe o två katter och en fru. Katter o fru skall gärna sova.

Idag ska jag plantera om chili, paprika, okra o Aubergine. Jag tycker aubergine är ganska äckligt
Men jag blir som en horsare med 15 papp i näven på plattan när jag handlar fröer.
O dom är ju så snygga plantorna. Åtminstone den enda jag sett. Fick en av svärmor förra året.

Jag funderar på att ställa ner all annan sådd i källaren. Kan man det?
Det är ganska ljust o kallt.
Måste man ha armaturer
Tar polisen en om man handlar massa extraljus o mumlar om att man odlar i sin källare.

Planerar trädgård och minns hur mkt jag hatar tistlar. Bajsblomma. I skåne finns det gott om tistlar, när dom växer i en rapsåker är det vackert. Inte bland mina aklejor inte

En galet stor man vann Let´s Dance, idag förlorar sverige mot portugal i fotboll. Men kanske kanske inte.
Hoppet finns alltid, kanske förutom när det gäller MFF

Inga kommentarer: