torsdag, mars 19, 2009

Kleerup

Kleerup ska bli pappa.
Jag citerar "Det är bara jag, min bror och två killar i USA som kan föra vårt namn vidare, så man har ju en uppgift. Man måste fixa en son"
Om jag förstår Kleerups något ålderdomliga uttalande om släktband, ätter och rasbiologi rätt, måste han få en son.
Annars försvinner ätten Kleerup. Jo för kvinnor kan inte föra släkten vidare. Så sa man på 1700-talet och så säger Kleerup idag

En haschtomte som lever enligt Gustavianska seder.
Jag hoppas nästan han får en flicka
Fast då sätter han väl ut henne till vargarna

Bara för att man kan göra bra (en smaksak) musik behöver inte det man säger tas på allvar.
Men nog blir man stum av förvåning då och då.

Solen skiner. Vi ska fika på Smyrna
Livet är fint

11 kommentarer:

Anonym sa...

mäh, de är ju bara för att om han får en tjej så kan det komma t.ex. en gubbe som du och gifta sej med henne och då kanske hon byter bort sitt efternamn, som jag gjorde. kanske du överreagerar, eller så kanske jag underreagerar. gillar inte kleerup iaf.

Anonym sa...

för att vara övertydlig då, det är inte släkten som dör ut om han får en dotter, utan NAMNET.

puss påre

Anonym sa...

Sen undrar åtminstone jag vad Kleerup sa i alla de meningar som inte gick att urskilja på grund av sluddrandet. Jag har dock svårt att tro att det var så där värst mycket smartare.

Men den musik han spelade var rätt fräck, tyckte jag i alla fall till min förvåning.

Han kanske inte hade behövt göra några pisseprov den dan.

Unknown sa...

Jag tycker både hans åsikter och musik suger. Big time.

Anonym sa...

Fika på Smyrna? Kan man göra det? Och i så fall varför?

Anonym sa...

man kan få väldigt gott fika som fru häggblom bakat om man har såna kontakter som vi. som att fd nämndsordförande vill bjuda på fika och så.

N.N sa...

Kleerup är en härlig kille, du däremot låter bara bitter. Beror det på att du är steril?

Konungen sa...

DNA-testet talar sitt tydliga språk sursimon
Inte är jag steril inte
får inte tillbaka allt underhållet

Anonym sa...

News flash people - en tjej kan föra namnet vidare också! För om man gifter sig kan man välja vilket namn man ska ta och det är väl allt vanligare att man tar det mer ovanliga namnet nu för tiden (så vida inte båda är superovanliga). Ur den synpunkten är uttalandet ganska sunkigt. Och fånigt. Men jag tror å andra sidan inte att han var helt seriös heller...

Anonym sa...

men hallå, alla vet väl att man kan ta vilket efternamn man vill, knappast nån newsflash där. Dessvärre tror jag Kleerup var seriös. Han är ju överlag lite mansgrisig och tycker nog att kvinnan ska ta mannens namn. Alla hans uttalanden är rätt sunkiga.

Anonym sa...

han är inte vacker heller¨
om nu det har med det att göra