onsdag, mars 25, 2009

Johan Johansson


KSMB, Strindbergs sen John Lenin. En av de mest kända legenderna.
John Lenin gav ut en, tycker jag, överproducerad LP o två singlar.
Denna är svinbra. Vi kommer aldrig fram till fred och Peace for President.
Jag såg dom live, då förr i tiden, i Kristiastad på Tivolirock. Minns inte riktigt hur bra det var, för bra måste det varit.
JJ är alltid bra.

Jag är glad jag har denna skivan. Dom gjorde en grym cover på Anna Books ABC.
Den videon finns HÄR
Vi kommer aldrig fram finns inte på nätet, det är synd

4 kommentarer:

Anonym sa...

Den här har du fått av mej. Vill jag bara påpeka.
Jag har för mej jag spelade den en hel del en gång i tiden.

Konungen sa...

Japp, det valde jag att inte påpeka i texten :)

Grym låtduo på en snygg skiva

Anonym sa...

John Lenin var ett svinbra liveband, att döma av de bootlegs som finns bevarade. JJ var stor i käften då.

Konungen sa...

Det var en bra pryl av dig att säga trampe