onsdag, mars 11, 2009

Inte bara Aki

Mika Kaurismäki finns han å.
Jag har just fått hem Zombie som verkar vara en rejäl finsk film med självmord, alkohol, musik och misär.
Kan behövas nu i denna snökalla vår.

Min första finnefilm var Mika Karismäkis Helsinki Napoli all night long. en film om Italienare och finnar o ryssar i Berlin. Innan muren föll. En saga vacker och skir.

Imorgon skall jag för övrigt gå på bio. Det är välan två år sen. Då såg jag Capote i Edsbyn, den va mkt bra. Innan Capote vart det Harry Potter o det är väl fem år sen kanske. Jag minns inte.

Jag skall iallafall se Patti Smithfilmen.
Hon spelade på Peace And Love sommaren 2006. Då bodde jag i skåne, men jag var mkt mkt nära att flyga upp bo på hotell i Borlänge o sen åka hem. Det hade kostat runt 4000 spänn. Men det var slutsålt.

Fast jag kan inte Patti Smith så bra. Pissin in a river är ju gudabra. Bevause The Night oxå. Men sen då?

Ska bli kul o kolla. O JP ska sjunga innan. Det är lite bygdekänsla i det och det är rart.
Jp kan sjunga som fan han dessutom.

Typ så
Jag har ingen grädde.
Jag kastade ut frugan för o handla, men det var ingen bra idé. Hon verkar ha kommit till sina sinnen och lämnat mig istället för o köpa grädde o pommac.
Så kan det gå.

Synd jag gillar verkligen min fru.
Men jag förstår om hon inte vill va gift med en grinig gubbajevel som har flottigt hår o smutsiga kallingar.

Fast nu hör jag bilen. Jag klarade mig ett litet tag till

Lyssna på Pissing in a river HÄR VET JA

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahaha!
Min tilltänkta fru brukar tala om för mig att:
-Nu är du stark igen!
Det betyder att jag luktar häst (stark som en häst) och måste gå och duscha.
btw, så avundas jag ditt hår, flottigt eller inte :))

Anonym sa...

Billigare att se Patti i Edsbyn. 60 spänn för vuxna (och ja, du är vuxen trots att du inte har fyll 38 ännu)och då får man herr JP på köpet (eller filmen på köpet?)