onsdag, mars 04, 2009

Dagens singel


Denna onsdag hyllar jag depprocksingeln Alfta-Låtar.
Skivbolaget minsn jag ente.

Bara fotot är underbart.

Skivan har jag köpt på Erikshjälpen här i Edsbyn.
Man kan köpa massa saker där

Skruvar o sånt
Jag har även köpt spelmanslåtar från Voxnadalen där. Det och diverse religiösa singlar.

Ofta känner Anders Liljemark spelemännen som är såna predikosångare

De e tyfft.

Det har som sagt snöat ännu mer.
Jag spyr
Jag spyr
Jag spyr
Tror ente ens jag orkar Greys o det är illa
ILLA

3 kommentarer:

Anonym sa...

Snart kryper du omkring på alla fyra i trädgården. Runt, runt i en ständig sisyfosjakt på ogräs och ovälkomna kryp.
Det du! Det är nåt att se fram emot.
Roa dej med Greys under tiden så går tiden fortare.
PS! Våran katt gillade också Linn bäst. Eller, rättare sagt. Hon gillade bara Linn. Oss andra pekade hon klo åt.
Men det gick att leva med det oxå.

Konungen sa...

Bemmie kom o pussade mig igår
Jag lever på det

Jenny sa...

Jag har konstig hjärna, eller tråkig humor. Läste "Dagens snigel" och såg framför mig ngt slemmigt med antenner och litet hus. Gillar dina skivinlägg. Sådan massor man inte visste om... Banka snön. /Jenny