måndag, mars 09, 2009

Att ha fritidsbåt

Det jag inte trodde skulle hända har hänt
Solen skiner, lite, och det är inte minusgrader!


Sen jag flyttade hit till näverlurarnas land där joken sprids likt anthrax i vinden har jag blivit väderkänslig (kul ord)
Det FÅR INTE snöa mer helt enkelt
Mörkret här uppe tar knäcken på mig
Jag har en kompis som typ slutade sin utbildning i Umeå för att det var så mörkt o kallt o snöigt.

Vi såg delar av filmen 30 days of night, vi spolade en del för den va så vidrig.
Så är det att bo i Edsbyn. Solen går ner i oktober, sen kommer vampyrerna och allt blir kaotiskt.

9 mars. Jag hoppas det inte snöar idag. Hoppas hoppas

Idag får jag en rumskompis. Ny kollega som skrivit på. Det är lite som sotarpojken av Lisa Tetzner. Man skriver på. Sen är man här. Kommer inte undan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

fast å andra sidan är det sketaljust på somrarna istället så det jämnar ut sej

Anonym sa...

Jag tyckte Kurt Helds "Röda Zora" var bättre än hans frugas "Sotarpojken". Men det är ju jag det.