söndag, mars 15, 2009

Alla har vi varit små


















Som Povel sjöng. foton tagna i början på augusti.
Jag har idag trädgårdsfeber. Jag planerar och jag tänker. Men jag vet inget. Jag har fått upp Okra. Kanske är dte för tidigt.
I Sverige, läs Skåne, kan man plantera ut i slutet av April. det går ju inte här, men man måste väl kunna kämpa med krukor o grejer

Rummet är klart. Nu är båda rummen nere klara. Ett gjorde vi helt själva. Det är inte det som var på foto igår, men det var fint det å. Det andra som man tillbringar mer tid i är proffsigt värre.
Köket står på tur. Även köket skall gå i grått. Vi är gråa och trista människor och vill att vår personlighet skall speglas i huset.

Idag skall jag sätta asiatisk Aubergine. Det är sån man får på thairestarang. Skitagott.
50 frön på www.odla.nu för 22 spänn. ett kap.

Kanske får man upp fem. Jag vet inte
O när ska man försätta bönor tex?

Jag tror jag behöver rådfråga svärmor.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har alltid satt bönor direkt ute. Men det har ju varit vanliga simpla sorter som bondbönor och sånt förstås.

Konungen sa...

Jag har barlottibönor det är välan samma sak
Bondbönor vågar jag inte årova

Anonym sa...

Bondbönor är jättelätta att odla och kanongoda tycker jag.

Anonym sa...

Datormus har jag hört talas om och sett. Men inte datorkatt.

Konungen sa...

O ja
Bondbörnor är grymt
Jag brukade göra en soppa där man mixade bondbönor o ja annat osså
o sen plickade i kräm fräs o ringlade citronolja på
Med nybakat bröd var det sommarens godaste midda

Jenny sa...

Jag vill också ha katt som hjälper till i skrivandet :). /J