söndag, februari 15, 2009

Söndagens singel



Jag gillar inte Siwan I LOVE HER, parafras på 10CC där.
Hon är tuff och har levt ett spännande liv
Hennes tyska karriär har jag ju diskuterat i denna blogg tidigare
Denna singel är med legenden? Henning Mauritzen måste jag helt ärligt erkänna att jag aldrig hört

Den är inköpt på en kristen fuskloppis i Malmö för tre kr.
Det startade upp en u-landsloppis som visade sig vara en bluff. Pengarna gick inte till små lidande svarta barn, pengarna gick till typ HA.
MEn billigt o bra var det.
Hittade orginalet, det svenska dåra, på Kiwis Tre bröder i skinnband med etsningar o skit. Räckte till mkt onyttigt där ett tag.

När Tuisen var ett spädbarn var jag jämt på loppisar o jag fyndade som bara den. Det var en kul tid. Fast hon bajsade i blöjan i bland. Det var mindre kul.

Jag hade en runda som började på fuskloppisen på södra Förstadsgatan där Myrorna ligger idag, sen fortsatte man ut på Ystadvägen vid Nydala. Där låg myrorna. Sen om solen sken och ölen var billig brukade jag dra ut till Backarna o gå på Emmaus. PÅ Emmaus Kirseberg köpte jag en Samla Mammas Mannaskiva en gång.
Sen gick man hem
Det var fina dagar.

Kvarteren på sorgenfri. Värnhem med alla kondomerna som låg i skogen
Hemskt, men det var som sagt fina dagar

Lyssna HÄR

Inga kommentarer: