onsdag, februari 04, 2009

Schlagerkoll

Äntligen börjar schlagern igen
På lördag är det i Göteborg och det är ju en skitstad vilket märks på startfältet.

1. Nina Söderquist – ”Tick Tock” / Floppen från Alfta. Kommer inte att funka, hur ofta har inte musikaltomtar fördärvat tid

2. Jonathan Fagerlund – ”Welcome To My Life” O vem fan e det

3. Shirley Clamp – ”Med hjärtat fyllt av ljus” Shirley skall vinna. I Love Shirley

4. Scotts – ”Jag tror på oss” Sånt dansbandsskit ska inte va med.

5. Emilia – ”You’re My World” Hennes karriär går ju bra ju

6. Alcazar – ”Stay The Night” Även här Hälsingegrjer. en Hedlund till. Man tycker det räcker med Hanna. Not A Sinner är en av dom bästa låtarna ever. Dom skulel gett upp där.

7. Caroline af Ugglas – ”Snälla, snälla” Hennes karriär går ju lite si så där väl

8. Marie Serneholt – ”Disconnect Me” Nej. Jag trodde att om vi fick Alliansen skulle vi slippa Marie Serneholt. Där hade jag fel. Marie Serneholt är BÅDE pest och Kolera


Personligen gillar jag inte deltävlingarna. Men vem är jag att sträva bakåt.

Lili o Sussie ska va med också.
Det är stort!

Onsdag. Bara tio minus.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ska heja på dem som har finast kläder. Jag tror det blir Alcazar ja.

Anonym sa...

jag tycker det är dags att alcazar vinner faktiskt. skitsamma hut låten är, det är bara dags