måndag, februari 16, 2009

Måndag med Kicki



När jag var liten fanns det en serie LP-skivor som hette Country-favoriter.
Det var med Mats Rådberg, Kicki Danielsson, Queen IDa ( O vem minns henne) o Alf Robertsson.
Min farfar gillade country. Country och Abba.

Queen Ida var med i Nygammalt som gick på tevin. Det var med Bosse Larsson ( Innan han gick till tevi tre och försvann på typ en vecka, det är den konstigaste programledarvärvningen ever. Man betalar en gubbe massa pengar o sen EFTER det kommer man på att man inte har den målgruppen, dvs pensios, så då får han sitta o lyfta lön o spela i Tevilaget i Fotboll.)

Iallafall, hon spelade Creolcountry och en g¨ång så fick min farbror, erkänt duktig dragspelare, jamma med Queen Ida.

Det var tider då 1977.

Det är måndag, bara åtta minus, men mulet. Jag ska på laga tjänsteförrätning i skogen o lär kanske komma tillbaka. Kanske tar lumorn mig, har hört att de elaka kungarna från västerlandet närmat sig Hälsingland

Inga kommentarer: