fredag, februari 06, 2009

Fredagens singel. Elonfri



Jag gick i sjuan när Pojken Med Grodan i Pannan släppte sin LP Pojken Med Grodan i Pannan.
Jag bara dog när jag hörde den på Bommen.
så bra.

Jag ville ha ha ha
Skivan gavs ut på Venants bolag och var omöjlig att få tag i i Kristianstad, men efter nåt år hittade jag den.
Singeln på bilden är grymt bra. Utgiven efter.
Enligt rykten torskade Venant på en rattfylla o blev sur o spelade inte in så mkt efter det.

Men band som TT Reuter, New Bondage, Underjordiska Lyxorkestern ( Som gav ut en singel som hette Gary Nilsson I Love You) o sen PGP har satt spår i mitt liv o musikhistorien.
Jag har ALDRIG sett Venant live
Det smärtar mig

Jotuben är märkligt ond mot venant
Men vilken skiva
Deppsynth a la skåne 86
BÄST

2 kommentarer:

Anonym sa...

En till singel jag också har.
1986 var det bästa musikåret.

Anonym sa...

LPn fanns på Åhlens city. Minns det för att jag reagerade på att den stod bland barnskivorna.