tisdag, februari 03, 2009

ett hjärta av guld, tisdagens singel


Jag kan inte säga att jag hatar Neil Young, men jag har svårt för honom. man gillar väl sällan samma som sin pappa och min pappa dyrkar honom.

Visst finns det klockrena låtar. Två finns på denna singel. Sen finns Helpless. My my hey hey. Ja sen var det välan slut på bra.

Han ger dock fan inte upp. Felaktiga val som att stöda Ross Perot gör att man allvarligt tvivlar på hans mentala hälsa.

Dist-solo-trippelplattor är ingen höjdare det heller.

Neil Young är lite som Tom Waits, skitkass, fast lite bra.

Surgubbe är han iallafall.
Blir ingen länk att lyssna på ida ety jag utgår fråna tt alla i hela världen hört den underbara fantastiska Heart Of Gold.

1 kommentar:

Anonym sa...

Den singeln har jag också. Fast med ett gulare omslag.
Sugar mountain är enda Neil-låten man behöver.