torsdag, februari 19, 2009

Biblioteksmöte

Varje torsdag efter nämnden har vi möte i bibliotekets källare. en ganska trist lokal, men bra sak med ett slikt möte.
Man får lite koll på vad som händer.



Idag gav dom bort böcker, inte nämnden då, men bibblan.
Funksi Malmö.
Jag är glad som ett spädbarn.
Kul att se alla gamla kvarter i staden som format ens liv.





















Sen är ju inte Malmö känd som funkisstad. Men ribban o vissa kvarter runt värnhem är ju karaktärstrogna.
O det är så vackert.

O jag vill gå i käppastan och kanske ta en espresso och titta ut över havet.

En annan kul sak som jag snappat upp under dagen är följande historia:
En person, anonym, besiktar bilen och får anmärkning på en lykta. Typ vänster fram
byter ut den och åker till hitlerbesiktingen igen, gubben (varför är det alltid gubbar som är dummast) säger, "bytta du bara en"
Ja det var ju bara den det var fel på , är det givna svaret
Har du bara en stövel också. är du dum i huvvet säger då bilgubben

Lite skojsigt

Det är torsdag
Jag älskar Malmö

Jag tänker på Jaques Werups gamla dikter om staden
Jag tänker på Walter Benjamin
Jag tänker på sol
Jag blir ledsen i ögat

Inga kommentarer: