söndag, januari 25, 2009

Songs about fucking


Dagens singel är Big Blacks He´s a whore / The Model.
En coversingel. Legenden säger att He´s a whore är en Bucks Fizz-sång. Jag vet inte. Men bra är den.

Singeln kom samtidigt som den ack så censurerade LP:n Song About Fucking.

En skiva om att knarka, döda folk och knulla.
Skitbra är den. L-Dopa. Columbian Necktie.

Steve Albini gör nog grejer fortfarande vad jag vill minnas.

Skivan kom nån gång i slutet av åttiotalet. Då var det ganska innovativt att göra hårda versioner av Kraftwerk. O bra, detta är skitbra.

Inte en skiva man skyltade med kanske. Men det var det argaste jag hade hört då på den tiden. Förr.

O skivor om knark mord och sex är ju alltid kul när man är 17, o när man snart är 38 oxå tyvärr.
Var länge sen jag hörde hela skivan, men vill minnas den är bra
The Model finns HÄR
Han är en hora finns osså att hitta tror jag.

Jag har för övrigt träningsvärk

2 kommentarer:

Anonym sa...

L Dopa.. Din blogg har börjat bli som en trip down my memory lane också - jag är fast. Känner mig förstås lite lost utan modetipsen; manchesterbyxor tex - är det ok den här säsongen med?

Konungen sa...

Manchester är ALLTID rätt