onsdag, januari 28, 2009

Lunchen

Efter en lunch bestående av Korv Stroganoff föredömligt tillagad av frun min är det minnen som upptar min lediga halvtimme.

Jag minns en natt när jag blev rånad och det var 30 grader varmt överallt. Jag gick hemåt längs Folkets Park i Malmö och föga anade jag att de två tjyvarna skulle komma över mina två smuggelfolköl och mina dillchips.
Jag har kvar den polisrapporten nånstans
Folköl 2 st
Coca Cola, Burk
Chips, Dill, Estrella

Dom fångade aldrig bovarna o jag hoppas dom njör av det dom tog dom svinen.
För det gjorde ganska ont o bli nerslagen för det.

Passa på o lyssna in Hammel On Trial I Hate Your Kid




Fantastiskt roligt
Grymt bra.

Hade glömt bort även honom, ett mer angenämt minne än rånet.

Ibland i Malmö hände sånt. Det suger.
En gång kom en kille in på Pub Nobe och ville sälja en kniv
Jag har torkat av den sade han innan han lämnade lokalen.
Tror han ville byta den mot en öl

Edsbyn är bättre

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha!
Fantastiskt rolig och grymt bara var orden!

Anonym sa...

Det låter Butthole Surfers (pallar inte Googla)

Anonym sa...

Jag såg Hammel on Trail på Hultsfred 2002, förbannat bra!

Konungen sa...

En dröm jag har att få se honom

Anonym sa...

Tyvärr är Hamell en artist som (liksom butthole) inte längre är riktigt lika bra.
Liveskivan Ed's not dead kan man dock fortfarande lyssna på.