lördag, januari 17, 2009

Lördagsmorgon

Jag kastade mig ur en dröm, inte var jag nån skalbagge men väl klarvaken så jag gick upp.
Nu kaffar jag och lyssnar på Ring Så Spelar Vi med Lisa Syrén
Skitmysigt. Dom har spelat Olle Jönsson från Lasse Stefans o Hooters o sånt

Jag gillar lördagsmorgonen.
Man läser tidningarna, fast där är jag en gammal gubbe för jag vill hellre ha papperformat. Men skit samma. Man tar del av samhällets vidrigheter och dricker lite mer kaffe.
Nu kvart i nio är det dags för kopp två ska passa på att Slänga katterna i väggen (Vilket band hade en låt med nästan samma titel. 10 pluspoäng tilld en som kan) innan jag chocköppnar sockerberoendet med en rejäl dos Pommac
Jag gillar egentligen Champis mer, men eftersomd et smakar samma blir det varierat ibland

När man läser denna blogg kan man förledas att tro att mitt liv är ganska tråkigt, inget kunde vara mer fel. Jag har ett spännande, men långsamt liv.

Planerna för dagen är vaga, hoppas dom kommer att innefatta filmen Raggargänget med Ernst-Hugo. Jag har också fått tag i klassikern Prophecy från 1979 om klimatförändringar som gör folk till monster.

Nu ska dom spela Lars Kristerz på radion o jag ska fila på en dikt till nämndssekreteterare M Hedström som idag fyller år!!!

5 kommentarer:

Anonym sa...

"Raggargänget" är ett mästerverk! Schtick! Raggarna e reko, åtminstone dom flesta av dom. Vi har ju bara våra kärror för att de e lattjo... Det är ju MIN näsduk!

Anonym sa...

Det är en svensk Wild Angels
o mkt tidigare
Ragnar frisk står för regin
Jag vill vill vill se den
Billgi på Ginza 39 spänn typ/johannes

Anonym sa...

Lolita Pop

Konungen sa...

PIPPEN DU VANN!!!!

Anonym sa...

Såklart. Dom var bäst.