måndag, januari 12, 2009

Kejsarens nya kläder

Guldbaggegala ikväll
Mest baggar lär väl Jan Troell få för Maria Larssons eviga ögonblick

Jan Troell, tråkigare än sirapslimpa, o det är ju den tristaste av limpor

Men ingen vågar säga det

så jag passar på

Jan Troell, du har plågat oss för länge nu. Gå i pension. Skriv en memoar om hur det va att spela in Här har du ditt liv. Skriv 2900 sidor. Det lär ta tid
Sen får du Augustpriset för den, fast ingen kommer att ha läst den

Jag menar
Utvandrarna. Statarballe med fel dialekter
Vit som snö, sjutton timmar lång? Nej bara 17 år tråkig
Osv osv osv

Jag klarar mig jevvligt bra utan Jan Troell. Tölpen från ja va han nu kommer från.
Ingen kan gilla det skräpet. Alla bara tror han är bra o vågar ente erkänna att dom inte orkat se ens en halv av hans filmer

3 kommentarer:

Anonym sa...

Inte för att jag kan mycket om film eller bryr mig så mycket om det egentligen. Men finns det NÅN svensk regissör som du gillar överhuvudtaget?

Petter Malmberg sa...

Jag brukar alltid blanda ihop Jan Troell med Stefan Jarl. Vilket ju inte är så snällt mot Stefan Jarl.

Konungen sa...

Moodysson
Alf Sjöberg
Kjell Grede

Fast egentligen bara hasse ekman

Men Fucking Åmål e skitbra
Hets å
Harry Munther
o Flicka med Hyacinter och alla hans filmer med sickan carlsson är BÄST