fredag, januari 23, 2009

Jag bor ju inte i Kalix iallafall

Läs detta
Kalix Kommun är typ bankrutt. O kassa på Bandy är dom.
Alliansen vägrar skjuta till statsbidrag.
Nu får man ju inte ha tydliga politiska åsikter jämt.
Men jag undrar hur alliansen funderade då de sänkte alla skatter o sen ströp bidragen till kommunerna

Kalix skall spara 30 millar på två år.
En blind kan se att det kommer att drabba kommunen ifråga.

Detta som jag skriver nu är inte vetenskapligt belagt, men jag tror det stämmer

För varje gång Magnus Uglla spelas i radio eller är med i tevin förlorar staten sverige 25 miljoner. Krisen är Ugglas fel.
Ugglavite liksom.

Ulf Stureson har gjort en föredömlig och grym cover av Hallå. Allt annat som rör Uggla är kriminellt.

Jag minns en gammal Janne Haldoff-film (tror de e Haldoff) med Ulf Brunnberg också, då spelar Uggla en ung överklassbög. Fast google ger mig att det var en Cornell-film, 1977
Sämsta skit jag sett o Brunnberg var inte med. Men dekadens och skit var det. Samma år slår Uggla igenom. Jag kan se ett mönster i detta. En konspiration. LennarT geijers fel.


Bilden kommer från en kul hemsida. Här. Man kan köpa affischer i orginal. Bluff stop är föga förvånande den billigaste

1 kommentar:

Anonym sa...

Fantastiskt skrivet på allvar! /tim