söndag, januari 25, 2009

Filmlängtan

Eftersom det snöat typ en meter började jag fundera på filmdag i soffan.
Jag struntade i det där att man ska skotta o sån skit.
Men det blir ju det man ska.

Men min önskelista på filmer som jag letat nu under förmiidagen är:

Te i Archimedes Harem, fransk etnofilm om muslimer i en förort i Paris. skitbra vill jag minnas.
PIXOTE en film om gatubarn i Sao Paolo. Filmen som gjorde att Nick Cave blev brasilianare
SUBWAY av Luc Besson, en fin resa i tunnlarna i Paris. En trummis en ångestgubbe o massa bra.

Hur hittar man dom här?

Ja nu ska vi leta upp borsten som vi ska ta bort snön från bilen med. Den lade jag i min visdom på marken i from förhoppning att det inte ska komma mer snö. Lite fel.

Sen jevvlar

4 kommentarer:

Petter Malmberg sa...

Pixote har jag på cd-r. Den är fortfarande lika bra.
Det ska komma en dubbelbesson dvd med Nikita och Subway.
Nu är ju Nikita inte riktigt i närheten.

Anonym sa...

Videobutiken vid Caroli har Subway enligt deras hemsida.
Jag vet inte om det hjälper dej så mycket i och för sej.

Konungen sa...

inte överdrivet
men jag köper nikitagrejen
o sen undrar jag vda som hände med Gregorys girl

Petter Malmberg sa...

Enligt lovefilm är gregorys girl ute första april
men it's a wellknown fact att man inte riktigt kan lita på dem.
De har haft den som kommer nästa vecka mer än en gång.