onsdag, januari 14, 2009

Dagens skiva


Jag har alltid haft svårt för Elvis Costello. Jag minns jag fick King Of America i julklapp nån gång runt 86. Den var så där.

Men sen en gång hörde jag Watching The Detectives. så bra.
En av dom där ultimata poplåtarna.

Köpte denna hos Lang i hans butik vid domkyrkan i Kristianstad. Den var ganska dyr, Stiff orginal. Langs skivor var alltid dyra och limited.

Den äeij limitti sa han
Om allt

Han öppnade sin butik 87. Det var stort för oss i Kristianstad som var vana vid Nick Kamen på Lasses Musik. Fast han var dyr Lang. Det var han

Tillbaka till singeln. En av dom som jag spelat flest gånger. Som vanligt ett skitsnyggt omslag. Han gjorde en singel där omslaget var på insidan. Genialt.

Över och ut
O denna är jevvligt limited denna

Lyssna HÄR.
Tom jag vill dansa, sen gör jag inte dte för jag e tyff, men ändå

3 kommentarer:

Petter Malmberg sa...

Watching the Detectives är ett mästerverk.
Att resten av hans ouvre inte lever upp till den låten är ju en annan sak.
(En gång när jag frågade efter en kommande Nick Cave-skiva på Lasses visade expediten glatt upp en Nick Kamen.)

Anonym sa...

men du, costello är ju bättre nu när man är gammal. eller så är det bara nostalgi. /galenpAnna

Anonym sa...

costello, som så mycket annat, var ju bäst i början.
my aim is true, den första och bästa.