tisdag, januari 27, 2009

Dagens singel


Siouxsie And The Banshees: Dear Prudence.
Deras coverskiva är ett mästerverk. Bästa coverplattan.
Fast Nick Cave har ju gjort en bra. Mer om Cave och covers bloggar min bror mästerligt om HÄR.
Skit samma. Dear Prudence ligger på White Album, jag gillar inte Beatles, men White Album gillar jag, (bara för jag är så rätt o djup o pretto).

Sioxsie är för mig att vara 16 bast och inte förstå.
Jag lyssnade mycket på dom, just coverplattan. Sen samlade jag på deras singlar för omslagen är så snygga.

Lve Sioxsie Soiux.
Min chef på behandlingshemmet där jag glömde kokainstrages bok såg dom i London typ 77. sid Vicious på bas. Han gick efter tre låtar. Sånt är svårt att förlåta.

Lyssna på deras beatleshyllning HÄR.

Nu ere top model
hej då dagboken

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ja jäklar, den låten hade man glömt! Bra att du påminner mej.
Imorrn skall jag ut å åka, foto kommer såklart. :-)
Fridens.

Konungen sa...

Då känner jag att även morgondagen kommer att ha mening :)

Anonym sa...

SATB:s roadie spöade upp en kompis till mig på Gärdet 1982, vilket ledde till roadien blev utvisad och att SATB blev sura på min kompis.

Anonym sa...

Andra bra coverplattor:
Godfrey Daniels - "Take a sad song"
-hysteriska doo-wop versioner på Purple Haze, Proud Mary mm

John Otway "Under the covers"
Den som inte hört Otways version av I Will Survive har missat nåt...

Bröderna Lönn - "Säg det i toner"
En svensk klassiker som bl.a. innehåller Snoddasklassikern Skogsflanören.

Konungen sa...

John Otway var en BRA bekantskap
TAck för den

Petter Malmberg sa...

Through the looking glass är ett av de tio bästa coveralbumen.
Och Deras Dear Prudence en av de tio bästa beatlestolkningarna.