torsdag, januari 22, 2009

Dagens singel


Bengt Palmers, eller som han ibland kallar sig Ben Palms (Ben Palms kallade han sig på Clabbes odödliga slagdänga One Evening In Paris Deca deca deca dancing...)
Vi börjar om
Bengt Palmers var producenten bakom detta mästerverk. Eleanor Bodel vann en talangjakt i tevi och fick ge ut en singel.
Cover på One Way Ticket. Den gick hyfsat, hon gav ut lite till.
Idag är hon politiker och medioker bloggare i Umeå.

Skivan är köpt på Seriemagasinet i Kristianstad, antagligen för en femma.
Minns att den gick varm på många fester. Klassisk kalkonpop som tex Palm o jag brukade digga. Även Bemmie var ett fan.

Vi lyssnade ibland på Tredje Kvinnan också. I Bemmies rum på Rollos väg. På åttiotalet och det var alltid sommar. EN PARAFRAS PÅ HENENS ANDRA HIT. Jag önskar det alltid vore sommar.

Bemmie hade en elak hund som alltid bet mig, bara mig, ingen annan.
Man tog bussen hem till honom, han bodde i Öllsjö. Fast man inte var 18 kunde man köpa folköl på affären där dessutom.
Tror att alla fester där var dom bästa ever.
Clash o Pistols o Nationalteatern och ljummen hembränd alkohol.

Det var då det. Vi var snygga. Tyckte vi. Ibland var det konsert eller nåt på Magasinet. Då var vi där. Mer om det en annan dag. Men snygga va vi
HÄR är låten.
Ganska ok

4 kommentarer:

Anonym sa...

Mähh..
Clash o Pistols o Nationalteatern.
Dom hör oxå till min tid före 18 å jue. Åsså drycken då förstås. Rumsvarm. Bakom nån byggnad, i nån källare. Musiken åker på lite nu och då - men den där rumsvarma plastvätskan kan jag vara utan. Hua.

Konungen sa...

Clash spelar jag, men sällan
Inte dom andra
Tror jag har nån skiva kvar med Nationalteatern, Rövarkungens Ö. O den är grymt bra.

Anonym sa...

Ack, sickna minnen från fornstora dar...
Det var några schyssta partaj i mitt föräldrahem (när nämnda föräldrar var på norrlandssemestrar). Och det var inte alls länge sen. Jag menar 18-19 år sen, det är ju INGENTING! Och den tid som nu visserligen har förflutit den har bara gjort oss snyggare och mer eleganta.
*******************
OBS OBS OBS
Sparar sensationen till sist
OBS OBS OBS

For till soptippen i lördags
allt möjligt rykte
tillochmed lite vinylskivor
en del Sex Pistols åkte

Konungen sa...

De va fan Bemmie
Vi är ju snygga
Det har vi låtbevis på
Men slänga skivor, då är man osså gammal
Stort
Måste ha känts skumt