måndag, januari 26, 2009

90210

FAN VA BRA DET ÄR
Samma som gamla bevvan fast man slipper Brandon och Dylan
Samma moralismer, samma osannolika amerikanisering.

När jag var liten, rejält liten kanske 10 läste jag Kamratposten
Det var min tidning. Den va ganska bra.
Avlyssnad av Säpo enligt legenden. Dom trodde att den var maoistisk.

I ett nummer av KP var det reportage om fattiga barn i USA. Detta var på den tiden ungdomstidningar kunde innehålla annat än onani och Brad Pitt.
Tjejen som var med glömmer jag aldrig. Dom bodde typ sju personer i en tvåa och gick på soc-bidrag. Tjejens hobby, hon var väl 10 hon precis som jag, var att kolla på Love Boat. Aaron Spelling det också, precis som gamla bevvan

Hans förljugna bild av världen blev hennes dröm om världen.
Jag minns, eller vill tro att jag minns, att jag blev arg.
För det är ju inte rättvist att vissa ska bo sju personer i en tvåa o leva på matkuponger och ha som dröm att åka kryssning. Alla ska ju ha det likadant. Television the drug of the nation

Kanske inte helt fel av Säpo att avlyssna, KP har nog gett en hel del värderingar som jag fortfarande har kvar.

Men skit samma.
Jag gillar 90210

O så var det sängen som ropade

Inga kommentarer: