tisdag, december 23, 2008

Tre som inte kom med i kalendern

Ebbas jullåt. Den är grymt grymt bra. Men inte i år inte. Jag minns när jag köpte ebbas Samlade Singlar. LP hette det på den tiden ungefär när Josef och Maria skulel skattskrivas. Skivan var svart.
Den hade en låt som hetten Tyna Bort. O massa massa mer. Jag köpte den i Karlskrona när jag var på väg hem till farmor och farfar.
Shit va jag spelade den. Gjorde prao en vecka på emmaboda bibliotek då. Måste ha vart i åttan. O det var väl 1984 kanske.

Cornelis Hans låt är skitbra. Men även den försvann på vägen. Han har bott i ett radhus i Svedala. Det talas fortfarande om honom där. Mkt kaffekask på min ära

o så tar vi väl...



Anders F Rönnblom. Den är ju så söt

17 minuter till låset stängs i Bruna Huset

God Jul och Nästa År I Jerusalem kamrater

Inga kommentarer: