måndag, december 22, 2008

Stan är inte stor nog åt oss båda

Två dar till julafton
Julkalendern komemr att uppdateras med den tredje bästa jullåten som finns att hitta på Jotube. Där rök Nu Släckas 1000 Människoliv, den finns inte, men den är väldigt bra

Men det var ente det jag skulle skriva om




Av olika anledningar började jag denna arbetsvecka med att lyssna på Julie Driscoll o Brian Auger. Det är en bra start.
Sen kastade jag mig över Zager And Evans in The 2525 ett One-Hit-Onder. Mycket kan man säga om Zager And Evans. Eller mkt är väl att ta i, men att dom vann frisyr-vm alla år det gick är ju ganska självklart

Sen kastade jotube mig till Nights In White Satin. O den låten är så fruktansvärt bra.
Har ente hört den på många år.

Idag är det sex år sen Joe Strummer dog. Det är en sorgens dag. HÄR kan du lyssna på Redemption Song och minnas även Bob.

Som sagt. Mkt ida. Kalender o grejer.

4 kommentarer:

Petter Malmberg sa...

En hjullåt i alla fall.

Videon var, om än retrotastisk, inte fullt av samma kvalité som låten. Julie Driscoll är bra.

Sleeping Cell sa...

Apropå "stan är inte stor nog..." så kommer jag att tänka på "This town ain't big enough for the both of us" med The Sparks som fö. var den första LP:n jag köpte.Jag tror att jag gick i 5:an å betalade en 10:a."Kimono my house" (1974)

Konungen sa...

Exakt så var det tänkt att man skulle tänka
För Siouxsie And The Banshees körde båda dessa låtar. sparks o Driscll dåra på sin coverplatta Thruough the lookingglas

Konungen sa...

För övrigt en av de bästa skivorna ever
Talent Is An asset är grym