måndag, december 08, 2008

Lucka ÅTTA

Jag börjar tröttna påa tt leta upp extremt kassa jullåtar och börjar en vändning mot det lite bättre istället.
Lars Demian. Posören, kostymvänsternissen och poeten debuterade med denna singeln.
Jul Hos Frälsningsarmén.
Den egentliga debuten skedde på det fantastiska skivblaget Stranded då Lars Demian var deppsynthare och kallade sig Demian D. Den singeln är svår att hitta idag. O ganska kass.

I allafall. Lyssna på denna lite okända julsång. Den har allt som utmärker Demian.




Han har en mysig dialekt också herr Demian.

Det är snö ute. Drivor med snö. Det är ganska mysigt faktiskt. Men kallt.

Jag är ju som alla vet, eller kanske inte alla vet en sucker för julen.
Jag längtar som en tok efter julafton o lillejulaftons uppesittarkväll i radion.

Så kan det gå.

2 kommentarer:

Anonym sa...

I sanning vackert som bara Demian kan. Den skall jag spela under julhelgen.
Fridens.

Anonym sa...

Nu upphörde min bojkott. Det här var ju underbart.