fredag, december 12, 2008

Lucka tolv

O man trodde att smärta skulle försvinna.
Nöjesmassaker, nyss återutgivet på DVD är tillsammans med Razzel tevis märkligaste grej tror jag
Nöjesmassakern var massa gubbar som drog dryga tråkiga sexistiska skämt.
Lite som Solstollarna fast mer allmängiltigt
Sven Melander och Jävulen från Moskva Åke Kato brukade leka tevikockar. Dom var ALDRIG roliga
Sen va det ett troll som hette rulle.
När jag tänker på denna svarta tid i svt-historien kan jag nästan förlåta galenskaparna och after shave




Vår julskinka har rymt! Jag tycker det är grymt! Tihi
Fatta att vi är den förlorade generationen, uppväxta med detta skit.

o Razzel, minns ni det. En helkväll framför tevin med en berusad Monika Dominikue och massa andra töffar. Lottodragning som drog ut på tiden. Tre nummer, sen två nummer sen två nummer till. Tänk antalet misshandelsfall när gubben med fem rätt o en trettis i magen inte vinner nåt stort. Frugan sitter limmad i tapeten
Dom visade fel avsnitt av teviserien V. Fast ingen märkte det.

Åttiotalet var inte enbart bra. Det var för mkt pastell, för mkt juppiskit, för mkt moderater.
För mkt dålig tevi

Förutom Johnny Jarvis dåra.

Det är frejdag

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jaja. Och jag som gillade både Nöjesmassakern och Solstollarna. Men man var ung då, alldeles för ung för att ha nån smak. Preskriptionstid?

Anonym sa...

Av en ren tillfällighet fick jag tummen ur igår och recenserade Nöjesmassakernboxen i min blogg...