tisdag, december 23, 2008

LUCKA 23, något otippat...

Jag hade länge, fram tills nu tänkt ha Anders F Rönnbloms God Jul God Jul som lucka 23. Lucka 24 är ju given.
Men sen tänkte jag att va fan Anders sång är ju ganska bra. Men den hånar julen och den är så jevvla politiskt korrekt att man spyr

Så jag hoppade in i garderoben och hämtade fram




Wham. last Christmas. Inte deras bästa låt, det är ju Club Tropicana.
Men en klassisk julsång
En fin låt
Kärlek känslor homoerotiska ögonblick i videon.

Det är minusgrader och fullt blås i edsbyn

Nu lyssnar jag på Shirley Clamp och hennes epos Den eviga Längtan
Den är bra

Shirley är bra
Livet är gott

Ikväll kommer ÅRSLISTAN

Såg för övrigt en bra video på tevin i morse
18 tons? nåt sånt
fem i sju
nån som vet va det va

3 kommentarer:

Sleeping Cell sa...

18 tons...hmmm... det kan inte ha vart A-teens?
J/K

Anonym sa...

Tihi
Videon va grymt pundig o hade säkert ett budskap, men jag missade djupet tror jag
emn låten var fin

Anonym sa...

men vaffö tog du denna TÖRA låt till lucka 23