torsdag, december 18, 2008

Kenneth And The Knutters

Du som läser denna text vet ju att jag har en julkalender med jullåtar
Men va fan
Det finns gränser
Radio Västmanland spelar en jullåt med Kenneth
BETYG ETTA

När jag var en liten palt i Kristianstad brukade man åka till Åhusparken på lördagarna o supa ljummen La Garonne o Skippet (explorer) o det spelade band oxå
Ibland Baden Baden. Hade man tur var det Trance Dance dom har jag sett tre gånger så bra e dom
Iallafall
En gång varje sommar var det Kenneth And The Knutters.
Då åkte alla raggare i hela skåne dit o så var det slagsmål
Jag var där av misstag en gång
Oj va spö man fick

Raggare, eller motorburen ungdom, är farliga.

Vägra raggarna bensin!!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

"Jag vill ha fri fart och fri bensin..."

Unknown sa...

Min gamla chef (ja, han med kaffet på Odengatan och syrran som nu är partiledare) spelade gitarr med Trance Dance på nån turné.
De där tvillingsyrrorna var tydligen överjävliga på att fisa.

Anonym sa...

Raggarna borde inte vart så populära på en sådan tillställning. Knutters är för knuttar, som Eddie Muduza är för raggare.
Fridens.

Anonym sa...

Raggare är inte alls farliga!
Å raggarna har väl lika mycket rätt till bensin som andra!