måndag, november 10, 2008

The Peter Stormareday



Min gode vän Jörgen Persson kommer från Arbrå. Han är lik Peter Stormare. Nästan mer lik Peter Stormare än Peter Stormare själv.

Han tjatar jämt om Arbrå. Jag lyssnar och ler snällt, men jag har inte varit där innan.
Idag åkte jag genom Arbrå med det magnifika X-Tåget.

Det var ju som att fraktas till min bild av en amerikansk småstad i öknen.
öde hus, tomma gator.
Snyggaste bion ever, kolla bilden.
Det enda som fattades var typ att JP gick omkring där med en pickadoll.

Fan Hälsingland är ett eget land. Mycket är öde och nedlagt, men det är så vackert.
Senare på dagen var jag på en mack i Järvsö o käkade Kinamat. Bara en sån sak.

Nu ska jag laga mat. Det är gansk askoj det oxå.
Läste för övrigt halva nya Arne Dahl. Den boken är underbart bra. Noveller, Dante, Boccacio och Camus blandat i kärlek till allt som är bra
Köp den

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har inte vågat läsa den där Arne Dahl-decamerone-prylen än för den verkade litta knepig när jag började på den. Men Arne är the man, så är det ju.

Anonym sa...

"hälsingland är ett eget land"

Lite som Ukraina då

Anonym sa...

Min skådarkompis Leif var en gång lärare i Bollnäs och hade Peter Stormare som elev. Fast då hette han Storm.