torsdag, oktober 30, 2008

Malmö förr i tiden del fyra

Det var på den tiden jag bodde på Mäster Danielsgatan.
Jag hade en svartklubb mycket nära min lägenhet.
Personligen gillar jag inte svartklubbar, men många gör det
Många av dem gick på just denna.
Den låg ju mer central än dom på Grängesbergsgatan
En natt var det ett rejält slagsmål
Jag ringde farbror blå, men dom kom aldrig
Sen eskalerade dessa slagsmål
Det var enligt sydsvenskan två rivaliserande grupper som slogs om typ pengarna från klubben
Vi backar bandet
Mitt i centrala malmö ligger en svartklubb, en olaglig svartklubb, det skrivs omd en i tidningarna
Farbror Blå skiter id en
Det visade sig att dom inte kan göra så åt dom dära klubbarna

En natt körde en bil förbi o nån kastade in massa molotovar
Sen brann det

Det var en fin lägenhet.

Inga kommentarer: