söndag, oktober 19, 2008

Ananas järpe frossa och njut


Snart borgare din saga är slut.

Jag har fått två orrar av Viveca, detta har jag ju tjatat om ett bra tag
Här kommer en recension.
Jag har tidigare ätit Sädgås, Kricka, Gräsand och Fasan.
Orre var rejält mörkare i köttet.
Men vilken smak. Som en svart fasan ungefär. det saknade det där gulliga som Fasan har
Jag gjorde som följer

Styckade fåglarna, koka buljong med lök morot vin o vitlök o mörk öl
Buljonen gjorde jag svampsås av. Trattisar o grädde. bara salt peppar o timjan
Köttet stekte jag hårt i panna sedan småputtrade det i grädde o lite mörk öl.
Satan i gatan va gott. även här bara timjan.
Nu ere söndag o jag funderar på varför alla hatar Katrin Schulman
Hon är inte det roligast ejag vet
men jag tror det beror på att det är en kaxig kvinna som gör va hon har lust att göra
Det stör folk.

Sverige är lagom jämställt

7 kommentarer:

Anonym sa...

Mej har du jevla aldrig lagat orre till! Hur jävla jämställde du själv?!

Anonym sa...

Finns inte orre i skåne jue

Anonym sa...

Fan vad gott. Fan vad gott. *slickar mig om munnen*
Jämställdhet är bara en pappersprodukt. Och nu snart när den amerikanska ekonomin kraschar och drar med sig hela resten av västvärlden och kapitalismen därmed rättmätigen störtar har vi nog inte råd att fundera över sån lyx.

Anonym sa...

Fast det där på bilden ser ju inte riktigt ut som nåt fågelkött, mer som typ kokt manet...?

Konungen sa...

Men elon
De e ju rå orre

Anonym sa...

Äre Viveka som har skööt´n?

Anonym sa...

Ursäkta mitt stringande. Är inte så van vid att artbestämma fåglar i köttform...