torsdag, september 04, 2008

Ingen semester i Slite

Nu sparkar man folk på SP i Edsbyn. Är det Degerfors eller Landskrona som är på gång?
Är Hälsingland en byggd som bara väntar på att dö?
Jag var i Voxnabruk i måndags, eller tisdags. Macken har fått pumparna borttagna. Det är inte lönsamt.
Nu får dom köra till Edsbyn och tanka. Frågan är hur länge affären håller utan bensinen.
Det bara sker.
Vad hände med Centerpartiets De Brunas idéer om en levande landsbygd, försvann dom när man fick smaka på makten.

Är det roligare att spara fyra miljarder på LSS och att se till att folk inte får a-kassa än att verkar för landsbygden?

Alliansen ger mig astma

3 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med till fullo,alliansen suger stenhårt! Men elak som jag är så ser jag en viss humor i detta ändå "vill du arbeta i en dynamisk region med stark framtidstro" Hmm Kommunen får ändra sin reklam i platsannonserna. Själv har jag just lagt upp lite bilder från sommaren i Byn så har du trist kan du gå in och kika

Anonym sa...

ja du fattar väl vem som skrev förra kommentaren blev anonym på nåt knäppt vis

Anonym sa...

vill du arbeta i en dynamisk region med stark framtidstro

Det är jag som kommit på det :)