söndag, augusti 31, 2008

Klematis

Som trädgårdsälskare har man akilleshälar. Min är klematis. Jag har lagt tusenlappar på dessa mytiska blommor. Inte en blomma. Inte ett skit

I år har jag sått på frö. Koreansk vit klematis. Det gick. Min förvåning var enorm.
Nu har jag sju stora knoppar, och jag vet redan att den kommer att bli skitful. Så kan det gå.

Hoppas jag hittar lite löar idag. Tulpanutbudet i Hälsingland är inte som på Fiskargatan i Lund men ändå.

Att ha trädgård är stort, nästan bättre än fru. Katterna älskar jag oxå. Mest Bemmie, eller Trampe. O jag älskar min fru mest.

Tua har just åkt, surt, då skulle gräset klippas. Det sket sig, pissklipparen gick sönder. Hjulet flög åt helvete. Lånade svärisarnas självgående cadillac, en sån ska jag ha.

Över och ut.

Drömmarna om rosor och eld är de sista som försvinner.

Drömde för övrigt att jag hade en timme kvar att leva i natt. Vad gör man på sin sista timme?
I drömmen åker man till falun o sen spelar man mobilspel. Känns ganska dumt de

Inga kommentarer: