fredag, juli 04, 2008

Allt som är fast förflyktigas


Igår i Bollnäs snubblade jag över ett bokfynd. Derek Jarmans trädgård. Derek Jarman var känd för att göra diverse prettogrejer. O filmer.
Sen fick han Aids, så kan det gå.
Då började han bygga en trädgård vid ett kärnkraftverk.
Hur tungt är inte det.
Vackra vackra bilder:
Boken fanns för 20 spänn i ett tält bredvid bokhandeln i Bollnäs. Gå dit o leta.

Kolla bilden här bredvid.
Allt är möjligt.
Sen dog han.
Jag vet inte hur långt han kom, men jag ska njuta hela helgen

Plötsligt känns ens egen räddade doftpionsknopp som en del av något större. Vi som vägrar ge uppklubben liksom.

Så är det. Allt går o nu är det fredag och jag ska jobba denna dag, o två veckor till. Sen ska jag sova. O odla.
För allt är möjligt

1 kommentar:

Anonym sa...

Paxa den där boken åt mig, den verkar käck.