onsdag, juni 11, 2008

Himma igen

Jag och Linn åkte till Stokkolm i måndags. Linn skulle på utbildning med en, visade det sig, enorm parad av soctanter., jag hade bara semester.
Resan var lång, Holmsveden var lika fint som vanligt och lika fullt av folk.

Mer foton kommer senare som en form av bildtext.

Vi äntrade stokkolm och åkte direkt till Ropsten och väntade på båten, enbart en paus på bolaget där vi inhandlade gåvor till öborna, vin i tetra. Japp dessa rikingar dricker vin i tetra för man kan inte slänga glas på Storholmen. Alltid lika vackort att se Per Unckel o Saboni bära dunkar.
Hos Tua var det skitamysigt och vi lekte massor. Linn fick kex av både Nils och Eda. Särskilt av Eda. Sen lekte vi lekar och somnade för sent efter en god middag med lax.
Tisdagens resa in tills tokkolm var dryg, det var seglarskor och allmän regnglädje.
Vi åkte till konferensen där Linn skulle lära sig saker. Det var en vacker syna tts e alla dessa soctanter invadera stället.
Jag lämnade frugan med viss ledsnad, man vill ju vara båda när man är i stan
Åkte o fikade och läste Ajvide innan jag intog Lidingö. Klockan 10 på morgonen fick jag smaka mexikansk skolbuffé, den smakade skit.
Sen var jag med Tuisen i skolan hela dan o det var skoj. har inte träffat nån av hennes lärare men nu kryssade jag hela tre stycken. Dom var bra. Mysiga, men säkert moderater, ungar.

Vidare för att hämta Linn och sen mötte vi Anneli som visade oss en park. Vi drog vidare till stekpannan där Johan slöt upp. Vi åt Contrabiff. El Salvadorianskt kött? Det var grymt gott och ett mysigt ställe.
Av olika anledningar började vi dryfta sunkpubar. johan och Anneli rekommenderade den Gyrosbar som ligger i samma hus som Ungkarlshotellet på Magnus Ladulåsgatan, och det mina damar och herrar var ett ställe som slog allt.
Allt.
Det var pundare, det var märkliga relationer, det var en pundargubbe som stirrade så mkt på min fru att jag funderade på att be honom sluta. Mitt i detta rusade Trampe in och vi ägde lokalen. Det är något så vackert i sunkhaken, att domfinns att dom får finnas, attdet finns ställen för alla sorter, och att jag fick vara på besök vill jag tacka för

Fortsatte till en favve i repris. Gare Dy Syd, tjuvlarmet var på oavbrutet vilket alla ignorerade.
Stokkolm var i fotbollsfestfeeling o vi å.
Hem till Johan o anneli där Linda dök upp, Linda fick direkt gult kort för hon haft läge o spöa Littorin under dagen men inte gjort det
Sverige vann den tråkigaste matchen ever och vi somnade för sent och vaknade för tidigt.
Trevlig frukost, men inte lika bra som HOTELLFRUKOSTARNA de andra soctanterna fått.
Det är ett ständigt samtalsämne på sockonferens, mat mat mat.

Jag lämnade Linn och tog en rejäl långpromenad i stokkolm, genomblöt smutsig och snygg var jag

Käkade lite lunch donade lite.
Fika snabbt med Trampe
Hittade en pärla i Söderhallarna, The Pig And The Whale eller nåe skit hette stället, men det var lovely.
Läste ut Ajvide och startade med Dilledagboken, Ajvide var ENORM, Dilledagboken skrattade jag högt åt flera gånger. Kanske är jag fånig, men böcker om folk som bajsar i bokhyllan och kissar i garderoben samtidigt som dom hatar Mats Sundin rä i mins mak.
En kille bredvid mig övade korttrick och jag lämnade byggnaden, hämtade Linn, hann inte träffa Hempa för sockonferensen var för lång.
Vi åt på O´learys, den enda bra konceptpubn tycker jag.
Där spelade dom dessutom kapten röd!!! Tyfft

Tåget var en plåga, bussen å. Väl hemma var blommorna glada o se mig o imorgon får vi vårt hus.

Över och ut

1 kommentar:

Anonym sa...

Så där ska det se ut! Du är en riktig karl du Johannes! "Å imorn ska vi flytta in i ett hus" liksom hejdå! Jag finns på Erikshjälpen imorn. Ska leta gästsängar!