onsdag, maj 28, 2008

Syster Sol

Solen verkar skina, jag har persiennerna nere, det måste man ha på ett kontor.
Det ingår i uppdraget.
Snart skall ajg bege mig till Den Stora Staden. Alldeles för länge sen jag var där
Fast det blir bara en snabb titt på pundarna på t-centralen. Efter det drar jag till lidingö och skärgårn.
Imorgon jursistkonferens, trevligt. Jag har slips.
Eller inte
Sen har man en timme efter konferensen innan tåget hem till byn går.
Den timmen skall jag dricka kaffe med mjölk

Ska ändå bli gött att åka bort en sväng. Man behöver känna doften av avgaser då och då, annars blir man alldeles vill.
O det vill man inte

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ett förtydligande efterfrågas! Ska du ha slips, Jonte?

Konungen sa...

verkligen ente

Anonym sa...

du verkar så reko /Syster Lycklig

Anonym sa...

Jag var bara tvungen att fråga. När du nu har fru, bil och hus så kanske slipsen hade följt med av bara farten...