onsdag, maj 14, 2008

Konferens av Alliansen i Gefle



Jag arbetar med människor. Jag får betalt för det, att prata med människor.
Ibland är det utbildning, detta var en sådan dag. I Gävle. Som luktar Bajs. Det var en dag skapad av alliansen för chefer.
Jag är ingen chef

Jag satt där o lyssnade på alliansen ondska tillsammans med 50 andra.
Det var hemskt ensamt
ALLA kände varandra utom jag.
Det var gemensam buffé. Jag gick på donken jag.
Sen var det mer konferens.
Aldrig jag känner mig så ensam och så utsatt som när jag är ensam på sockonferenser. Det är en hemsk känsla, men ganska nyttig tror jag

Alliansen vill verkligen satsa på de utsatta. Eller iallafall så kan man säga att mitt jubb är tryggat. Klienter lär vi få fler o fler.

Det bästa med dan var sällskapet med sonny Synthy Bonnet både dit o hem. Han går de facto upp fem varje dag för att jobba på sitt kneg i Gävle

En sann Tjänstemannahjälte på min ära

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag går upp kvart över fem jag, för att hinna med tåget till Kävlinge!

Anonym sa...

Men så är du ju en TJÄNSTEMANNAHJÄLTE du å

Anonym sa...

Jag tycker att du Johannes är en sann Tjänstemannahjälte som orkar jobba på soc i Edsbyn!

Anonym sa...

a middle class hero is something to be

Anonym sa...

Jag da. Kliver upp tidigt för att jag känner pressen att smycka mig inför mina kollegor.