söndag, mars 02, 2008

Söndagspromenad i Edsbyn











Byn, denna by. Det är söndag. Oron driver en ut. På jakt efter saker att göra. Och det finns plenty. Vi tog med grodan på årets första promenad. På Könsum hade dom fel sorter av pelargoniefrön, så det var ganska fel. Men det gör inget.
Man går omkring med sin fru och bara är. Det är inte illa.

Även om jag just en sån här dag kan sakna Öl-Caféet eller Nyhamn.

Lämnade in en trisslott i Tippebutiken, nu när man vet att det tillhört Marias fader är det ok att handla där, men dom fick inga pengar.
Köpte en Trocadero på Konsum, 85% av all trocadero som säljs i Sverige säljs norr om Dalälven.

Lite kula tt jag plötsligt minns när vi var på semester i Ångermanland 1986, då drack man en hel del Trocadero. och fiskade gädda i sjöarna samtidigt som jag spelade Billy Braggs Between The Wars på en kass bandare
Den semestern formade mitt liv. Lite udda.
Men hade vi inte åkt till Höga Kusten hade jag aldrig sett Hälsingland och aldrig flyttat hit, inte träffat Linn och inte varit gift
Jag hade nog varit en patetisk gubbe i Malmö som hänger på KB o Jeriko i en ständig jakt på lycka, en lycka som inte är.

2 kommentarer:

Jag sa...

Igår var jag i Malmö och pratade med en glad sån där du vet. Väldigt exotiskt.

Anonym sa...

Du har fått Edsbyn att inte se ut som Edsbyn. (?)