lördag, januari 26, 2008

Pasta, det finns olika sorter

Jag lever ju nu för tiden i en relation, jag trivs med att säga det
På fikat kan jag säga "Ja jag lever ju i en relation jag"
Eller "Ja i min relation som jag lever i"
Det är toppen.
Jag älskar Linn stenhårt

MEN, o detta är ett STORT men.

Jag handlar ganska ofta, oftast på ICA i Edsbyn, det är en ok affär. Men pastasortimentet suger. Därför brukar jag kolla in sortimentet av pasta i andra affärer, tex Hemköp i Bollnäs. Dett ai jakt på ny spännande pasta.
Linn och även min dotter (ja DNA-testet säger det) driver med mig och min kärlek till pastan.

I Tollarp hade dom ett tag ett underbart sortiment med SPÄNNANDE PASTA. Zetas. Olika former och olika koktid.
Att mat kräver en viss sorts pasta verkar inte dessa två KRETINER insett.

Som idag hade jag gjort en ITALIENSK HÖSTGRYTA. Dettta är ett annat sätt dom driver med mig på. De hävdar att jag bara gör en gryta o kallar den olika saker, typ Höstgryta, vintergryta, söndagsgryta. aj ja. Den blinde hjälper den halte osv.
Iallafall, min ITALIENSKA HÖSTGRYTA tyckte jag passade ihop med den något större pennepastan som BArilla säljer.
En kanonpasta, lite tjockare fångar upp tomaten mer.

Vad sker.
Jag citerar nu Linn, the love of my life
Jag kan knappt äta för pastan är så spännande
Johannes johannes kan du inte ta ett kort på den spännande pastan

Allt detta applåderas ivrigt av den elaka tonåringen som ändå bara vill äta på donkan

Nästa gång blir det fan Bongs köttsoppa UTAN PASTA

Så det så
Spännande pasta är en livsstil
Ett sätt att njuta

Men det fattar inte dom dummisrna

Inga kommentarer: