tisdag, januari 29, 2008

Höst?

Spisar Helt Off på jobbstereon. Givetvis med extra bashögtalare. Talande att jag har bättre ljud på jobbet än hemma.
Jobba, man måste väl det. Hyra o såna onödiga utgifter.
Men inte känner jag för det denna dag.
Plus fem, blött.
Mörkt
Man vill mest stanna hemma.
Ordna sig ett bidrag som han säger i Smala Sussie.

Igår satte jag chili och paprika. I en desperat handling odlade jag på lite krasse och orlaya också. Hoppas hoppas hoppas att jag får tidiga inneblommor av det. Ser ioförsig dumt ut, men det lyser.
Ger sånt hopp. Hopp om ännu en vår, en sommar.
Fast då måste man väl jobba.

Just nu är det inte kul alls. Nytt datatjosan som man skiter i. Resor i rusket.
Lånag dagar.
Trots att det blir ljusare hinner man inte märka det.

På fredag är det dock en stor och viktig dag. Det är fantastiskt.

Om man inte regnar bort. O i natt blir det kallt så då blir det halt o allt är som vanligt.
Inte ens rytmerna från vittskövlemyllan muntrar upp. O dessutom är lunchen slut nu

5 kommentarer:

Anonym sa...

Och som om det inte vore nog med elände: MULLSJÖ!

Konungen sa...

Scho

Bondhustrun sa...

kan du inte ge lite odlingstips? jag kan INGET men vill förstås ha kryddor i köksfönstret jag också.
Plusgraderna suger, hela Hälsingland suger, januari är KEFFT.

Anonym sa...

Februari är ännu keffare!

Anonym sa...

Men vad är det för stor dag på fredag?