fredag, december 21, 2007

Vad har skett och varför? Finns gud? Hör man tallen falla när det regnar

Ja inte fan vet jag
Men en årssummering känns adekvat.
Jag är nöjd.
Jag frös mig genom januari februari och mars. Jag såg Bullegrims och Kören i Bollnäs. Tuben spelade lite oxå.
I April blev min största Lassie en sanning. Jag fick prata med Ulf Stureson. Hälsinglands bästa artist, ja sveriges bästaste tom
Ken Swedenborg försvann och kom tillbaka
Alliansen kom och försvann tyvärr inte
Jag upptäckte Navid Och Gudarna jag fick träffa Kjell Höglund. Det var stort
Jag upptäckte Linn, det var större
Jag fick en regnbåge, o en massa gäddare
Stephen Kings noveller kom ut på svenska. Äntligen
Stefan flyttade, det sög
Snön kom
Det sög
Snön är kvar, det suger

Jag är nöjd

Nästa år i Jerusalem kamrater

5 kommentarer:

Anonym sa...

att upptäcka mej måste nästan ha varit som att upptäcka en ny kontinent

Konungen sa...

jas den bästaste kontinenten
o snyggaste

Anonym sa...

Hallå där! Du fick äta av en smörgåstårta, tehopakomponerad av mig. /UMOS JÖH!

Anonym sa...

JA!!!!!!!!!!!!!!!!!
BÄST

Bondhustrun sa...

Vilka noveller är det då? Om jag får fråga. Det var en fin sammanställning men jag tänker mest på Stephen King, eftersom jag just läser John Ajvide Lindqvists novellsamling och kom att tänka på Kings "den förskräckliga apan" som jag läste när jag var elva. En hel hoper ruggiga noveller.