tisdag, november 27, 2007

Ta en paus från verkligheten kan va bra


Denna film köpte jag på Dollarstore, ja I Love Dollarstore, för 40 kr. Massa skitbra filmer finns där o man får dessutom en etnologisk upplevelse av rang när man är där.
Filmen är kort, handlar om en zigenarfamilj i Dublin och hur de´mer o mer allieneras i samhället. Starka bilder. Starka känslor av hat mot ett samhälle som behandlar andra människor som ohyra.
Det är lite bättre i Sverige, men inte så mycket.
O filmen är nå så inihelvete bra

5 kommentarer:

Bondhustrun sa...

Vad spännande. Jag köpte Susanne Biers "Bröder" på dollar en gång. 40 spänn, jajamen. Bra film. Sett?

Anonym sa...

Nej den har jag inte sett
Men Dollar som sagt
Underbar butik
o Biers filmer brukar va bra

Anonym sa...

Ska lista va jag köpt
God Morgon alal barn
Två Gertendokumentärer
Vilse i pannkakan
Natten är dagens moder

massa gräjt

Anonym sa...

I Bollnäs säger kort och gott "Dållaer"

Bondhustrun sa...

men man säger bara "DÅLLar" här också. och jag måste av ren tvångstankeprincip säga "mighty fine prices" på texasdialekt varje gång jag går in där.