måndag, oktober 22, 2007

Sanningen gör ont

Sitter o darrar efter att ha lyssnat på radio Gävleborg. en galen tant vrålade cornelislåtar. Det fick mig att fundera.

Vissa saker tas för givet.
tex:
Hönan Agda av Cornelis, den är rolig, eller? Nej det är den fan inte. Den är skittrist. Massa mög om en kåt tupp. De samma gäller Brev Från Kolonien. Den är de facto aptrist.

Annat:
Tom Waits är bra? NEJ han är tråkig som hemorojder. en grymtande man som spelar dragspel. Hur kan det vara bra. Tom Waits suger.

Astrid Lindgren är en utmärkt barnskildrare och borde fått nobelpriset?
NEJ. Astrid suger o sög. Hennes skildringar av barn är stereotypa o tråkiga. O det är inte sannolikt att ett barn rymmer från ett barnhem o träffar en mysig luffare som egentligen är träl åt en god storbonde. Mer att han hade blivit fett våldtagen kanske. Astrids böcker är falsarier och lögner

Sverige är ett tolerant land? NEJ Sverige suger. Vi diskuterar 2007 huruvida homos ska få gifta sig i kyrkan. Tolerant i mitt arsel. KDS sitter i regeringsposition.

Ingmar Bergmans filmer är bra? NEJ dom suger. Symbiotiskt incestdravel. Pauserande dialoger. Darrigt foto. Dravel

Bingolotto gynnar föreningslivet? NEJ Bingolotto suger. Fråga de föräldrar som tvingas köpa skitlotterna. Fråga han Gert som blivit rik på det. Bingolotto borde förbjudas.

O nu hävdar du att detta bara är mina åsikter? NEJ så är det inte- DET ÄR EXAKT SÅ HÄR.

13 kommentarer:

P. sa...

för det första: jädra kappvändare!
för det andra: du gillar visst det white stripes!
för det tredje: du är dum!

P. sa...

för det fjärde: tom waits bajsar på dig!

så, nu är jag klar.

annars har du rätt i resten.

Anonym sa...

White Stripes är ju bra ju
Trodde vi var överens om det

Anonym sa...

Ja o du Pi
När jag sist spelade en skiva med Tom Waits lät det faktiskt exakt som att han bajsade
fast attd et var på mig visste jag ente

Anonym sa...

1. De som säger att skåne finns: DE LJUGER! Skåne är ett bihang ungefär lika nödvändig som blindtarmen.
2. De som säger att svensk räggä är bra: DE LJUGER! Lika intressant och onödigt som en ny skiva med Kent...

Anonym sa...

OJ DÅ HOGGE
Var hittade du luift denna dagen då

Anonym sa...

Jag får mycket luft på mina turer med bryggan på sjön i Svabensverk! Kom hit och prova! Du kan ta en macka i mitt kafé också om du vill, jag bjuder på påtår!

Anonym sa...

Jag ska köpa hela Svabensverk snart

Anonym sa...

åfan, då kanske man får se Kapten Haddock, Svenska terpentin, Äkta Hat och Lajviskog på folk och dans nästa år?

Anonym sa...

Kontaktlim???

Anonym sa...

Det här inlägget, och det du skrev efter på samma tema, var de sannaste och mest intressanta jag har läst på denna blogg på gôrlänge.

Daniel sa...

Det här inlägget, och det du skrev efter på samma tema, var de sannaste och mest intressanta jag har läst från fel sida göinge.

Anonym sa...

Brygg-Holger är nog husägarn! Kul kille!